maandag 4 februari 2013

Wireless Buzzer voor Buzz! spel voor de PS3

De Buzz! spellen voor de PlayStation 3 staan garant voor een leuke gezellige avond vol leuke quiz vragen. Om dit spel te bedienen moet je in het bezit zijn van zogenaamde Buzzer's. Deze Buzzer kan al bij het spel geleverd worden, maar vaak zijn de spellen zonder Buzzers. Waar kan je dan de Buzzer voor de ps3 kopen? Kies je voor Wireless Buzzers of toch met draad? In dit artikel mijn ervaring met de Wireless Buzzers voor de PlayStation 3.

Waar kan je Buzzer voor de Playstation 3 kopen?

De Wireless Buzzers had ik los aangeschaft, dus niet in combinatie met de game. Er zijn ook Buzz games op de markt waarbij de Buzzers wel erbij zitten. De Buzzers worden echter ook los verkocht. Mocht je in een gamewinkel niet slagen kan je ook bij webshops als Bol.com of Coolblue.nl Buzzers vinden.

Hoe moet je de Wireless Buzzers installeren?

Bij de Buzzers zijn in mijn geval een instructie, batterijen, en een Bluetooth ontvanger met beschermkapje geleverd. Tot slot zit er ook nog een zakje bij om de Buzzers netjes in op te kunnen bergen wanneer je ze niet gebruikt. De batterijen zijn makkelijk in de degelijke Buzzers te stoppen en het klepje om ze op hun plek te houden sluit perfect. Vervolgens de Bluetooth ontvanger in de USB aansluiting van de PS3 stoppen en je bent klaar om te spelen! De Buzzers worden per set van vier Buzzers verkocht. Wanneer je met meer dan vier mensen wilt spelen moet je dus nog een set erbij kopen. In dat geval moet je ook de ontvanger van de tweede set Buzzers aansluiten op de tweede USB poort van je Playstation 3.

Hoe kan je antwoorden geven met de Buzzer?

De antwoorden die bij de vragen worden gegeven hebben elk hun eigen kleur. Deze kleuren komen overeen met de kleuren op de Buzzers. Wanneer je dus denkt dat blauw het goede antwoord is druk je op de blauwe toets, enzovoort. De grote rode toets die bovenop zit kan je gebruiken bij het taart gooien. Het spelen met de Wireless Buzzers is werkelijk ideaal! Je zit niet te rommelen met snoeren en de toetsen zijn op een goede manier gevoelig. Daar bedoel ik mee te zeggen dat ze goed reageren wanneer je erop drukt, maar dat ze niet te snel reageren waardoor je misschien per ongeluk een verkeerde knop in zou drukken.

Conclusie

De Buzz game spelen met deze Wireless Buzzers zorgt voor een hilarisch tafereel en doordat ze draadloos zijn maakt het ook niet uit als je door de spanning ineens uit je stoel springt of je handen in de lucht doet. De console blijft staan waar hij staat. Verder kan je op een goede afstand nog steeds het spel spelen, dus je hoeft ook niet binnen een paar meter van je console te blijven. Ook wanneer je in alle frustratie de Buzzer laat vallen, werkt deze nog steeds perfect, hij kan dus tegen een stootje. Ik heb nog geen nadelen van de Wireless Buzzers kunnen ontdekken.